Jom Layari ForTheRakyat.Com, Portal Baru Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO

Dalam cara pihak biro menangani aduan yang diterima mereka akan berhubung terus dengan agensi kerajaan Baca entri sepenuhnya.

Budak Comel "Excited" Tengok Keretapi 1st Time

Di laman Youtube ada satu video menunjukkan wajah seorang budak perempuan yang sangat teruja apabila pertama kali melihat keretapi di hadapan Baca entri sepenuhnya.

Lari Diri Ke Nepal, Kini Merana Dan Mahu Pulang Ke Malaysia

Semalam bapa Nur Sri Rahayu, Marimon menelefon saya memaklumkan wartawan Harian Metro mahu bertandang ke rumah mereka menemubual keluarga itu ekoran kesedihan Baca entri sepenuhnya.

Luahan Intan Maizrua Yang Menyayat Hati

Sudahlah tiada, jasad mereka juga pada ketika ini entah ke mana agaknya. Itulah yang terjadi kepada keluarga 239 penumpang MH370 milik syarikat Malaysia Airlines (MAS) termasuk 12 orang anak Baca entri sepenuhnya.

Penerbangan MH370 Yang Diumumkan Berakhir

Sukar untuk saya bayangkan perasaan ahli keluarga para penumpang pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 malam ini apabila menerima perkhabaran terbaru dari Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Baca entri sepenuhnya.

Resipi : Jom Menu Diet Koktel Buahan Segar

ENTRI DITERBITKAN PADA by Ibnu K Dalam CUIT-CUIT | SILA KOMENLAH SIKIT  

Saya nak kongsikan lagi beberapa resipi cincai yang saya cuba tetapi sebenarnya selepas itu memberikan rasa dan keputusan yang sangat memuaskan hati. Hari ini, kita nak tengok macam mana cara nak buat Koktel Buah-Buahan Segar. Bunyinya macam senang kan. Memang agak senang pun. Tapi yang penting khasiatnya tu.

 

BAHAN-BAHAN

  • 150g betik di kupas
  • 150g nenas manis juga dikupas, nak yang masam pun ok jugak kot.
  • 100g anggur merah
  • 100g anggur hijau
  • 2 cm halia kecil je.. ini untuk membuang angin dalam badan
  • 1 liter jus oren, perahan dari 2 kg oren
  • 1 sudu besar perahan lemon atau limau nipis
  • 4 pucuk daun pudina

 

CARA MEMBUATNYA

  1. Betik dan Nenas dipotong dadu dalam 1 setengah cm panjang lah lebih kurang. Anggur merah dan hijau dibelah 2, halia dipotong nipis atau dicincang halus.
  2. Campur jus Oren dengan perahan lemon atau limau nipis tadi dan kacau sehingga sebati perahan dengan jus oren tu.
  3. Susun betik, nenas dan anggur di dalam gelas atau mangkuk sundae, Siram dengan jus oren dan taburkan halia dan pucuk pudina untuk hiasan korang. Hidangkan segera atau pun boleh diletakkan dalam peti sejuk dulu untuk disejukkan.

Teh”O”Suam : Nampak menyelerakan dan sihat… slurrppp..



Tips : Makan Ni Kalau Nak KURUS

ENTRI DITERBITKAN PADA by Ibnu K Dalam CUIT-CUIT | 5 komen diberi

Dalam dunia ni, saya tengok perang atau misi menguruskan badan adalah antara misi terhebat dalam era manusia yang sering gagal. Kalau buat pun separuh jalan. Bila nampak balik makanan kegemaran je mulalah melantak balik. Memandangkan tinjauan memperlihatkan entry berkenaan resipi yang diminati oleh pembaca ibnukhusairy.com, saya nak banyakkan lah entry pasal masak-memasak ni..

Untuk permulaan, saya nak kongsikan beberapa info tentang jenis makanan yang MERANGSANG  peningakatan berat badan. Info, ada saya kongsikan lah.

JAGUNG

  • Jagung menurunkan fungsi sistem hormon insulin
  • Ia juga menghalang kelajuan kadar metabolisme anda, jadi kalau lepas bersenam korang makan jagung metabolisme tu akan slow. Tak ada maknanya…
  • Jagung akan mengakibatkan kandungan gula dalam darah merosot atau dipanggil hipoglikemia.

KACANG MERAH

  • Benda ni menggangu kerja-kerja enzim pencernaan. Jauhkan dari bubur kacang merah kerana ia menggemukkan.
  • Sama juga macam jagung, ia pun memperlahankan kadar metabolisme.

GANDUM (JIKA DIAMBIL BERLEBIHAN)

  • Gandum juga mengganggu keeifisienan fungsi insulin
  • Memperkecilkan manfaat kalori.

Jadi, korang kena jauhkan makanan di atas kerana semua di atas membantu peningkatan berat badan. Kita baca pulak jenis makanan yang MEMBANTU penurunan berat badan.




MINYAK SAYURAN

  • Jika korang ambil minyak sayuran, meningkatkan fungsi pencernaan makanan
  • Ia juga mencegah pengumpulan cecair.

KACANG SOYA DAN HASIL DARIPADANYA CONTOHNYA : TEMPE, SUSU KACANG SOYA DAN TAUCU

  • Fungsi pertama sama juga dengan fungsi di atas ialah meningkatkan fungsi pencernaan makanan.
  • Kacang soya juga boleh dicerna dengan cepat.

SAYURAN

  • Sayuran ini kalau diambil, meningkatkan fungsi metabolisme meliputi pencernaan makanan, penyerapan pati makanan serta pembuangan sisa makanan dan sisa metabolisme.
  • Meningkatkan pergerakan isi saluran pencernaan.

NENAS

  • Nenas meningkatkan permanfaatan tenaga.
  • Ia juga meningkatan pergerakan isi saluran pencernaan.

Itu adalah antara makana yang korang kena AVOID dan MAKAN BANYAK kalau nak badan boleh jadi kurus. Tapi rasanya kena lah bersenam jugak. Kalau tak larat jogging, apa kata jalan jauh-jauh sikit kalau masa pergi kerja, berjalan sekeliling taman sampai berpeluh. Menari kat rumah sampai berpeluh pun ok jugak. Tetapi, tempoh kurus tu lama la sikit kenalah sabar.

Teh”O”Suam : Lepas makan mesti lawas je perut.. Ahaks…