Daily Archives: 18/03/2011

Daily Archives: 18/03/2011

[Kami Rekemen] Buku Tentang Madinah Al-Munawarah

ENTRI DITERBITKAN PADA by Dalam CUIT-CUIT | 2 komen diberi

Pasti ramai antara korang tengah berkira-kira nak pergi menunaikan Umrah di Mekah kan tahun ni. Tak kurang juga yang dah mula mengira duit nak menunaikan haji. Persiapan itu penting. Mudah-mudahan semuanya dimudahkan oleh Allah lah ya. Untuk korang yang nak berangkat ke Tanah Suci tu, eloklah baca atau dapatkan buku ni. Tajuk dia Madinah Al-Munawarah. Korang penah tengok binaan asal Masjid Nabawi oleh Nabi Muhammad Rasulullah S.A.W. Inilah binaan asal Masjid Nabawi yang kini diletakkan di Madinah untuk tatapan pelawat …

Jepun dan Derita Rakyatnya

ENTRI DITERBITKAN PADA by Dalam CUIT-CUIT | 3 komen diberi

Kini sudah hampir dua minggu Jepun menderita selepas dilanda gempa bumi dan tsunami. Bukan tu saja, air mata masih mengalir dengan kebocoran pula radiasi di Loji Nuklear Fukushima Daiichi yang kini dikatakan semakin bahaya. Nyatanya, kami tengok rakyat Jepun semuanya menderita dan bersedih di atas tragedi ini. Ratapan, tangisan dan jeritan semua yang terkesan dek gegaran menyelubungi dunia. Ahli keluarga hilang, tempat tinggal tiada. Fuuuhhh.. berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul… Isunya.. adakah rakyat Jepun mampu mengharungi derita …